Een spannend debuut!

Ik heb 'Gerechtigheid' als recensie-exemplaar gekregen van De Verhalenfabriek, daarvoor dank! Hier volgt mijn onafhankelijke review.

In Gerechtigheid wordt een lichaam van een man gevonden in het bos. Het blijkt Kevin van Leeuwen te zijn, vader, huisarts en zeer betrokken bij de voorbereidingen van de bouw voor een nieuw jeugdcentrum. Het lijkt erop dat Kevin zelfmoord heeft gepleegd.
Suzan, die samenwerkte met Kevin voor het jeugdcentrum en hem goed kende, gelooft niet dat Kevin zelfmoord heeft gepleegd en ze besluit op onderzoek uit te gaan.

Gerechtigheid is een novelle van nog net geen 100 pagina's. Het verhaal is vanuit dubbel perspectief geschreven, van Suzan en Laura. Doordat het vanuit hun beider perspectief is geschreven krijgt het verhaal meer diepgang en het zorgt zeker voor meer spanning.
De spanning wordt door het boek heen steeds verder opgevoerd, en de opbouw en afronding van het verhaal zijn goed uitgewerkt.

Deze novelle is een mooi debuut voor Jené Mollenhorst, en ik geef het 3,5 ster. (afgerond naar 4 sterren op Hebban en Goodreads)

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it