Debuut - Vluchten voor het Leven

Vluchten voor het leven, het debuut van Michelle Verheul-van Doorn.
Ik kwam in contact met Michelle omdat ze enthousiaste mensen zocht voor haar blogtour. Ik was door een mede bookstagrammer en de tekst op de achterflap enthousiast en gaf me dan ook meteen op hiervoor.

Als je begint te lezen zit je meteen midden in het verhaal. Laura is op de vlucht, maar waarvoor wordt pas later in het boek duidelijk gemaakt. Door terugblikken wordt het steeds een beetje duidelijker waarvoor Laura nu zo op de vlucht is, en wat er aan de hand is.

Het verhaal komt snel op gang, maar het duurt erg lang voor er meer duidelijkheid wordt gegeven. Hierdoor, en doordat je Laura niet meteen wat beter leert kennen, duurde het even voordat ik goed en wel in het boek zat. Maar toen dat eenmaal het geval was, kon ik niet zo makkelijk stoppen met lezen. Ik moest weten hoe het Laura zou vergaan en hoe het zou aflopen.

De schrijfstijl is fijn en toegankelijk en zeer geschikt voor het YA publiek waarvoor dit boek is geschreven. Het is wel duidelijk een debuut, de personages blijven wat aan de oppervlakte en missen m.i. wat meer diepgang. Wel kan ze heel goed de emoties overbrengen, ik werd op meerdere momenten toch best geraakt in het verhaal.

Dit is een mooi debuut, en ik ben benieuwd wat Michelle verder nog zal schrijven!
3,5 ster, op Hebban afgerond naar 4 sterren.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it