Historisch Epos

René Julien 20 augustus 2022
Een fijn boek om te lezen. Interessant als je van geschiedenis houd, met name die van de Angelsaksische.

Dit boek beschrijft het leven vanaf de Vikingen tot aan het prille begin van het Engelse hof. De wreedheden en het harde leven voor de onderdanen van die tijd wordt uitvoerig naar voren gebracht. De adel heeft het voor het zeggen en regeert met harde hand om hun verworven status ook zo te behouden.

De focus komt uiteindelijk te liggen bij een jongeman die opklimt van onderdaan tot een belangrijk persoon aan het hof. Hij is slim, handig en heeft een vooruitziende blik. Deze eigenschappen komen hem goed van pas. Alhoewel ik het gevoel niet kon onderdrukken dat voor sommige gebeurtenissen zijn vindingrijkheid wel erg toevallig uitkomt.

Verder is dit boek wel onderhoudend geschreven, maar uiteindelijk ben ik niet gepakt om de overige drie delen ook te gaan lezen. Daarvoor zijn de uitweidingen mij te lang.

Meer recensies van René Julien