Bomvol gebeurtenissen maar erg oppervlakkig

Ribbedebie 06 september 2019
Voor mij is het van belang dat zich in een boek gebeurtenissen afspelen. Dat lijkt een open deur, maar veel boeken zijn meer stijl dan inhoud. Daar heeft dit boek gelukkig geen last van: er gebeurt, zoals in eerdere recensies te lezen is, genoeg in het leven van Hugo Llor, de hoofdpersoon uit De Erfgenamen. Dit zorgde er bij mij echter niet voor dat ik een intense band met deze figuur opbouwde: daarvoor is het verhaal te oppervlakkig, zijn sommige gebeurtenissen te onwaarschijnlijk en de meeste figuren erg karikaturaal. Ik vond ten slotte de talrijke passages over koningen en pausen niets aan het verhaal toevoegen. Eerder haalden die passages de vaart, die wel degelijk in het boek aanwezig was, uit het verhaal.

Meer recensies van Ribbedebie