Dit boek heb ik van Crimezone gekregen om te buzzen. Direct toen ik het kreeg sprak het me al aan. Ik was erg nieuwsgiering naar deze nieuwe Noorse schrijver

Het boek begint met een proloog en wat daarin beschreven wordt, komt telkens in kleine stukjes terug in het boek.

Dit is niet het eigenlijke verhaal, dat is de moord op een jonge studente.
De politie denkt al snel de dader te hebben gevonden. De getraumatiseerde journalist Henning Juul gaat op zoek naar de echte waarheid en langzamerhand vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

Eigenlijk is er nog een derde verhaallijn over de BBD, dit vond ik wat minder geloofwaardig.

In Noorwegen is dit boek een bestseller, ik snap het helemaal. Wat mij betreft is dit boek zeker een aanrader en na het einde van dit boek had ik zo verder willen lezen in het volgende deel, hopelijk komt deze snel.

Meer recensies van Riet van Hal-Klappers