Een heerlijk boek!

Roos153 29 april 2024
Voor het nieuwe boek 'Een dag om nooit te vergeten' van Jill Mansell moet je zorgen dat je eerst je dag vrij hebt gemaakt voordat je begint met lezen. Vol met humor, verdriet en romantiek is dit weer een boek wat je pas weglegt als je het uit hebt. Alleen al vanwege de omslag waan je je in zomerse sferen en het is dus een perfect boek om op je strandbedje te lezen. Maar ook binnen op de bank leest het heerlijk weg.

Korte inhoud
Zoals altijd bij de boeken van Jill Mansell zijn er ook in dit boek meerdere personages met een eigen verhaallijn. Dit zorgt ervoor dat je blijft lezen, omdat je wil weten hoe het verhaal van ieder van deze personages verder gaat. In dit boek draait het om Lottie en Max, Ruby en Richard, Freya en Cameron en in kleinere mate om Iris en Drew.
De dag waarop dit boek begint, is de dag van de bruiloft van Freya en Cameron. Echter gaat door onvoorziene omstandigheden de huwelijksvoltrekking niet door. Freya en Cameron reageren hier rustig op en laten het feest doorgaan om op een andere dag de huwelijksvoltrekking te doen. Of misschien toch niet?
Lottie komt na dertien jaar haar jeugdvriend Max tegen op de bruiloft van Freya en Cameron. Ze herkent meteen zijn lach en weet niet goed hoe ze met de situatie om moet gaan. Na jarenlang jeugdvrienden te zijn en op het punt te staan om meer te worden dan dat, gebeurt er iets tussen de ouders van Lottie en de ouders van Max waardoor Max naar Ierland verhuisd. Ze hebben elkaar daarna nooit meer gesproken en nu ziet ze hem ineens op een bruiloft. Max herkent Lottie ook gelijk en doet er alles aan om haar niet meer uit het oog te verliezen maar de situatie tussen hun ouders is nog niet opgelost.
Ruby komt op de dag van de bruiloft van Freya en Cameron achter een geheim wat ervoor zorgt dat haar hele leven op zijn kop wordt gezet. Ze maakt een rigoureuze beslissing waardoor ze Richard tegenkomt. Ze hebben gelijk een klik maar wisselen geen telefoonnummers uit.
Iris en Drew komen elkaar tegen nadat Iris probeert om weggegooide meubels uit een container te halen. Drew is hier niet van gediend dus Iris besluit om midden in de nacht nog een keer terug te gaan. Weer duikt Drew op en ze raken aan de praat waarna er een vonk overschiet. Iris is echter zeven jaar ouder en heeft al het één en ander meegemaakt.

Oordeel
De gebeurtenissen op de dag van de bruiloft van Freya en Cameron zorgen ervoor dat bij ieder personage hun leven drastisch verandert en dat maakt dat de titel heel toepasselijk is. Het boek is vlot geschreven en de verschillende verhaallijnen houden het boek boeiend. De verhaallijn van Ruby sprak mij het meeste aan. Haar leven wordt door een geheim totaal anders en ze gaat hier heel sterk mee om. Ze blijft trouw aan zichzelf en maakt steeds keuzes die voor haar op dat moment het beste zijn.
Freya en Cameron vond ik minder leuke personages. Cameron denkt vooral aan zichzelf en Freya probeert op een listige manier haar leven te veranderen. Hoewel dit gezien haar verhaallijn begrijpelijk is, trok dit mij het minste aan.
De verhaallijnen van Iris en Drew was klein en had van mij wel verder uitgediept mogen worden. Ik had graag meer willen weten over wie Iris en Drew zijn en waarom ze de keuzes maakten die ze gemaakt hebben.
Al met al weer een heerlijk feelgood boek van Jill Mansell waarbij je weet dat het goed afloopt, maar je nog niet weet hoe de personages bij hun ‘happily ever after’-moment komen.