Toch maar niet...

RoosLandMan 22 november 2019
In het begin, vond ik dit boek er erg mooi uitzien en heb het daarom ook gelezen. De inhoud, daarentegen, was zo saai dat ik het niet eens heb uitgelezen. De verhaallijn is ongevariëerd omdat er maar twee type mensen voorkomen, stille personages of opgewekte leeghoofden. De hoofdpersonage, Peter Veremans, vond ik onsympathiek. Het hele boek door was hij op zoek naar iemand die hem begreep en als er dan iemand op kwam dagen, snauwde hij die gewoon af. Persoonlijk, hou ik van Ed Franck's schrijfstijl en ook in dit boek stelde hij niet teleur. Door middel van gedichten en cursieve teksten bracht hij wat kleur tot het saaie verhaal. Mijn favoriete quote uit het boek op pagina 13 is: 'Sommige mensen wonen hun hele leven lang in een havenstad, terwijl ze alleen maar geschikt zijn voor de barre hooglanden.' Ik zie uit welke hoek Ed Franck wou komen met dit boek maar de personages verpestten die boodschappen. Er zit veel potentie in kleine karakters die niet tot het licht kwamen en te weinig in de karakters die wel werden besproken.
Ik zou het niet aanraden als je vooral van spanning en actie geniet zoals ik. Mocht je van diepe conversaties en ingewikkelde vergelijkingen houden, dan is dit boek wel iets voor jou!
- Roos Landman