Moeilijk om hier over te 'zwijgen'

Rosan van der Lee 17 december 2019
Hoewel de boeken van Mel Wallis de Vries allemaal hetzelfde zijn, zijn ze wel allemaal goed.

In dit boek draait het, wederom, om een jongedame en haar vriendinnen. Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Sarah en vanuit twee verschillende tijdperspectieven: 'ervoor' en 'erna'. Hier worden de avonden voor de moord en de avonden na de moord mee bedoeld. Het duurt heel lang voordat je weet wat er op de avond van de moord is gebeurd (pas op de laatste bladzijden) en eerlijk gezegd vond ik het einde, hoewel zeer verrassend en enigszins actueel, toch een beetje slap. Ik miste een soort diepgang.

Het boek leest heerlijk weg, zoals alle andere boeken van Wallis de Vries. Wat mij opviel is de vele hedendaagse (2019) intertekstualiteit. Er wordt bijvoorbeeld gerefereerd aan de film 'Black Box', zangeres 'Billie Elish' en het liedje 'Sweet but psycho'. Ik vind dat leuk, maar of het boek daarmee tijdloos is, durf ik niet te zeggen.

Afijn, ik kon het boek niet wegleggen en las het dan ook heel snel uit.

Meer recensies van Rosan van der Lee