Een echte John Irving

Sandeo 21 juli 2023
Voor mij als groot fan van bijna alle boeken van John Irving was ook dit boek een must. Ondanks dat het boek zeker de helft dunner had gekund word je meegenomen in het leven van Adam Brewster en zijn “familie”. En natuurlijk zijn alle personages “uitvergroot”, maar je gaat van allemaal houden, hoe apart ze weer zijn. Dat is ook de kracht van John Irving: ondanks de altijd weer vreemde soms bizarre personen en ondanks dat het altijd gaat over seks op een aparte manier ga je van zijn personages houden en schrijft hij over een ieder met respect. Af en toe zijn de beschrijvingen te langdradig maar iedere zin moet gelezen worden om alles goed te volgen. Alles komt weer terug en alles zit perfect in elkaar. Respect voor dit mooie (misschien zijn laatste) boek. Als John Irving fan heb ik er enorm van genoten (jammer dat het uit is), maar het was ook een hele “klus” en daarom zou ik het niet zomaar iedereen aanraden.

Meer recensies van Sandeo