Prima boekje vol clichés

Sannevaneck 09 maart 2023
Tara Chen verslindt romance boeken, samen met haar volgers op haar boekstagram bespreekt ze alle verhaallijnen. Haar eigen hart is al 10 keer gebroken, door 10 verschillende mannen. Ze is hopeloos op zoek naar de ware man voor haar, maar online daten is niks voor haar. Na een gesprek met haar oma heeft ze de perfecte oplossing gevonden, ze maakt haar eigen second change romance verhaal. Een nieuwe afspraak met alle exen moet leiden tot de ware! Toch?

Trevor Metcalfe praat niet graag over zichzelf. Relaties aangaan is niet voor hem weggelegd. Als zijn nieuwe huisgenoot Tara hem vraagt om mee te werken aan haar plan om al haar exen te ontmoeten, besluit hij om zijn best te doen haar daarbij te ondersteunen. Maar deze tocht zet hem alleen maar aan het denken.

Toen ik aan dit boek begon, had ik 0 verwachtingen. Ik had dit boek gekregen in een boekenbox, het was niet een verhaal wat ik zelf had uitgekozen. Het begin was dan ook moeizaam, de eerste hoofdstukken kwam ik langzaam doorheen en ik was even bang dat het boek uitkrijgen nog een lastige klus zou worden. Het pakte me niet.

Gelukkig veranderde dat rond hoofdstuk 7, ik had minder moeite met in het verhaal komen als ik het boek weer oppakte. De lengte van de hoofdstukken hielp daar zeker wel bij, ze hadden de perfecte lengte. Precies lang genoeg om je niet aan de lengte te irriteren.

Het boek zat boordevol romance clichés, wat denk ik ook een bewuste keuze van de schrijfster. De hoofdpersoon Tara zwijmelt weg bij romance clichés, dus het is ook wel logisch dat diezelfde clichés terugkomen in het boek. Het boek heeft veel links met de realiteit, dingen als booktok en boekstagram komen er in terug. Ik vind het altijd wel lastig als een boek heel veel overlap heeft met de realiteit.

Ik heb dit boek met plezier uitgelezen, maar het had voor mij niet de wow-factor die andere (romance)boeken soms wel hebben.

Meer recensies van Sannevaneck