Verhaal vol contrast

Sannevaneck 31 maart 2023
Ava is een roman aan het schrijven, het wil alleen niet erg lukken. Als de zoektocht naar ware liefde op de datingapps ook mislukt besluit ze voor een week naar een klooster in Italië te gaan. Een retraite voor het schrijven van romantische verhalen. Het is een fijne plek om te zijn, niemand gebruikt zijn eigen naam en er mag niet of nauwelijks over je persoonlijke leven gesproken worden. Hier ontmoet ze ‘dutch’ hoewel ze niks over hem weet, weet ze het zeker. Dit is de ware voor haar. In de fijne bubbel van zon, zee, wijn en lekker eten storten ze zichzelf in de relatie. Maar de week komt tot een eind en terug thuis spat de bubbel uit elkaar. Zijn ze wel zo goed voor elkaar gemaakt?

Dit was het eerste luisterboek wat ik geluisterd heb. De voorlezer had een hele fijne stem wat er voor zorgde dat ik makkelijk 1,5 uur achterelkaar in de trein kon doorluisteren. Het verhaal vond ik vermakelijk, het grote contrast tussen de fijne momenten en de moeilijkheden tussen de 2 maakte het interessant om naar te luisteren. Wel had ik soms moeite met de hoofdpersoon, Ava kon af en toe reageren op een manier die me een beetje irriteerde. Sommige kleine verschillen maakte ze een groot probleem van. Dat maakte ook wel dat ik niet altijd even goed mee kon leven met haar, ik kreeg een beetje de kriebels van haar reactie.
Ik kon wel genieten van de vriendengroep van Ava. Die was heel hecht en voelde heel warm en gezellig aan. En de stoute acties van Harold, Ava’s beagle, vond ik ook erg leuk om te horen.

Het was een prima boek om in de trein te luisteren, maar ik denk niet dat ik het als een fysiek boek zou hebben gelezen, of dezelfde rating zou hebben gegeven.

Meer recensies van Sannevaneck