De Bhagavad Gita

Sarah de Groot 01 juni 2023
De inleiding van het boek is prachtig geschreven en nodigt meteen uit om vol overgave het boek in te duiken.

Ieder hoofdstuk begint met een korte tekst uit de Bhagavad Gita. Onder de tekst staat een toelichting die in begrijpelijke taal geschreven is. De combinatie tussen de teksten en de uitleg zorgt ervoor dat je als lezer veel dieper de essentie in kunt duiken. Je gaat nadenken over wat er nu echt gezegd wordt.

Tijdens het lezen word je meerdere malen geconfronteerd met je eigen denken en uitgenodigd om bepaalde illusies te doorbreken. Je komt er gaandeweg achter dat er soms best wel wat zelfopgelegde illusies zijn die wij als mens creƫren. Het boek laat je zien dat je bepaalde aspecten ook vanuit een ander perspectief kunt interpreteren.

Hoewel de toelichting en de onderwerpen helder uitgelegd worden, kan dit de lezer soms ook beperken. Het is de kunst om zelf, naar aanleiding van dat wat je leest, de diepere essentie van de kern te ontdekken. Je kunt bepaalde dingen op meerdere manieren interpreteren. Persoonlijk vond ik het een leuke uitdaging om sommige hoofstukken meer uit te diepen en de diepere essentie te onderzoeken.

Meer recensies van Sarah de Groot