Het is één groot avontuur

Saskia-M 03 januari 2021 Auteur
Toen 'Leegland' nog een manuscript was, mocht ik het al lezen van de auteur. En vanaf dat moment kropen Senna en Julius onder mijn huid. Vooral Senna bleef bij me, het afgelopen jaar, en ik vroeg me vaak af hoe 'Leegland' geworden was.

'Leegland' lezen is een beetje net als de film Mission Impossible kijken. Althans, zo voelde het voor mij. Senna en Julius worden als balletjes in een gokmachine heen en weer geschoten en je weet nooit waar ze precies heen gaan. Bij veel boeken kan ik dingen al invullen, of raden. Bij 'Leegland' niet. Het is één groot avontuur.

Heel erg tot de verbeelding sprekend vond ik het veranderde Nederlandse landschap in de toekomst. Ik kon het allemaal goed voor me zien. Ik hield van Senna, en misschien nog wel een beetje meer van Eva. (Het verhaal wordt om beurten verteld vanuit Senna, Julius en Eva). Omdat ik écht meer Eva had gewild, en ook wel een beetje meer Senna, ben ik erg benieuwd of er een vervolg komt. Want het eind laat daar alle ruimte voor. Ik ga deel II, als het er komt, in ieder geval lezen!

Meer recensies van Saskia-M