Aanrader

Schafferestraat 01 november 2019
Dit jaar verscheen een mooie herdruk van Autobiografie van een yogi. Een herziene vertaling uit het Engels geschreven door de stichter van de wereldwijde Self Realisation Fellowship. Mijn eerste indruk van die heruitgave door Ankh Hermes was de fraai geïllustreerde band. De zwart-wit foto’s dragen bij aan het waar gebeurde tijdsbeeld van de eerste helft van de twintigste eeuw in India, Noord-Amerika en Europa. Paramahansa Yogananda beschrijft in bijna 500 pagina’s over de ontmoetingen met veel wijzen in het Oosten en het Westen. Doordat hij zo bescheiden is las ik het prima boek in een ruk uit. Ik geef dit boek het cijfer Tien. Het lezen daarvan maakt je bereid om de ademhalingsoefeningen te doen, waardoor zelfs onsterfelijkheid kan bereikt worden. Dit is te combineren met welke religie dan ook. Zowel het lichaam van de auteur als van zijn Indiase leraar Sri Yoekteswar verging niet na hun heengaan. De auteur verhaalt over de grootse verschijning van zijn leraar na diens aardse leven. Dit boek bevat zoveel wijsheid. Ik raad mensen het (her-)lezen van dit boek aan.

Meer recensies van Schafferestraat