Aanrader

Schafferestraat 01 november 2019
Deze Australische biologe onderzocht jarenlang de zintuigen van planten. Mijn eerste indruk van het boek was de mooie omslag. Tekeningen verfraaien elk hoofdstuk. De inhoud is deels intuïtief en deels wetenschappelijk beschreven. De flora maakt het grootste deel uit van de Aardse biomassa.

Zij at o.l.v. sjamanen in Zuid-Amerika van verschillende planten. Daarna begon het onderzoek. Het begon met de gevoeligheid van planten voor geluid. Latere onderwerpen waren de rollen van water, zonlicht en zuurstof. Zij beschrijft die rollen o.a. mét de stem van Tabak. Het onderzoek bewijst de wijsheid en het verantwoordelijkheidsgevoel van de planten voor mens en dier in schijnbare stilte.

Ik ben blij dit boek te leren kennen. Ik raad iedere natuurliefhebber aan dit boek te lezen. Monica is een moedige wetenschappelijke pionier. Planten noemen tijd illusie. Besteed je tijd aan dit boek?
Planten communiceerden met haar door middel van beeld en geluid! Het wordt tijd om dankbaar te zijn voor de planten als levende wezens. Zonder planten zouden mens en dier het moeilijk hebben.

Meer recensies van Schafferestraat