Het had potentieel,maar.........

Semihanohut 07 oktober 2019
Het is zeer verrassend dat Vuijsje , als een Nederlandse schrijver, over de multiculturele samenlevingsproblemen schrijft. Een onderwerp waarover weinig wordt gesproken bij Nederlandse schrijvers. Mijn veronderstelling is dat dit verhaal hierdoor is befaamd. Maar is het boek de faam waard? Mijn nieuwsgierigheid was gewekt door de recensies in de diverse kranten die op de flaptekst stonden. Toch was het boek een teleurstelling. Elk bladzijde vroeg ik me af: ‘Waar gaat dit naartoe?' Er werd zoveel meer uitgelegd dan dat er nodig was. Dit boek kon letterlijk in minder dan 286 pagina’s geschreven worden. Het boek stond vol met korte hoofdstukken waarin steeds hetzelfde gebeurde: David die op zoek is naar een intellectuele negerin en liefdesscènes van David en zijn vrienden. Dit maakte het lezen niet echt prettig, vond ik persoonlijk. Dit is niet echt mijn boek. Hierdoor begreep ik ook niet dat dit boek de winnaar was van De Gouden Uil en De Inktaap.

Meer recensies van Semihanohut