Alleen maar nette mensen

Gelezen 473 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 53 Favoriet 10 Recensies 27
Literatuur & Romans Artikelen 6 Newsroom 1 Lijsten 11 Spots 3   Topics 0

Op het Amsterdamse Barlaeus Gymnasium had David Samuels verkering met Naomi, een meisje dat precies zo was als hij: verantwoorde conversatie op de champagne-tuinfeesten van de elite in Oud-Zuid. Alleen maar nette mensen. Nu is David Samuels 21 en op zoek. Hij zoekt naar wie hij is. David is joods maar door zijn zwarte haren ziet hij eruit als een Marokkaan. Hoort hij bij de witte Hollanders of bij de mensen die ze allochtonen noemen? Hij zoekt naar wat hij later moet worden. Hoe kan David het respect winnen van zijn vader, de baas van het enige fatsoenlijke programma op de vaderlandse televisie? En hij zoekt de intellectuele negerin. Wordt David gelukkig van Rowanda, de Bijlmer-queen die met twee gouden tanden bijna zijn oor eraf bijt? Of moet hij met Naomi zijn? Het is een zoektocht die even komisch wordt als tragisch, dwars door het hart van de multiculturele samenleving.

Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar
01 maart 2008
08 augustus 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Karine Tamvijg

Reacties op: Alleen maar nette mensen