Ga zitten en geniet!

shana 25 augustus 2019
Een brief, een prachtige brief. Zo verteld Vivian haar leven aan Angela... maar wie is Angela??

De schrijfster, Elizabeth Gilbert neemt je mee naar New York en laat je kennis maken met Vivian dat in het jaar 1940.
Stel je voor dat je als 19 jarige naar een land wordt gestuurd waar je niets of niemand kent enkel je tante Peg, en dan nog komt er een vreemde vrouw op je afgelopen, er is geen weg meer terug.

Vivian trekt in bij haar tante Peg die het lily playhouse uitbaat (een theaterhuis) waar ze achter de schermen helpt om kostuums te maken en te vermaken voor de revue meisjes en acteurs al snel raakt ze bevriend met de revue meisjes en gaat ze op de boemel en ontmoet enorm veel mannen alsook die beruchte dokter (lezen als je benieuwd bent).
Ze ontmoet ook een bekend acteurskoppel en daar gebeurt het "schandaal", wat voor mij nog extremer mocht niet tegenstaande dat die gebeurtenis in 1940 een groot schandaal was.
Haar leven gaat op zn kop staan maar worsteld haar er wel weer door.

Mijn persoonlijke mening over dit boek:
Ik ben begonnen met een open mind en al snel kreeg ik een bepaald beeld wat een goed teken is want het boek is echt levendig geschreven, personages mooi uitgewerkt en veel detail, wat me soms ook ging storen omdat er veel opsommingen waren en daar waren die details opnieuw. Ik heb vaak gelachen maar heb ook momenten gehad dat ik me door het boek heen moest slepen. Ik ben blij dat ik dit boek kon en mocht lezen maar ik ga hem (denk ik) niet meer herlezen. Moest hij verfilmd worden zou ik zeker wel de film kijken want ik ben zeker dat dat ook een topper zal zijn

Leef en doe dat met veel enthousiasme

Meer recensies van shana