Münchhausen by proxy

shana 04 februari 2022
Ik zocht een hele tijd geleden boeken over pathologische leugenaars en zo kwam ik met dit boek in aanraking.
Dit boek leest als een trein, al heb ik er 5 dagen over gelezen omdat je het boek soms even móet wegleggen... je zou zo die moeder even een rammeling geven en haar met haar voeten even op de grond willen zetten. Ik ben vaak boos geweest en ik ben vaak boos gaan slapen, werken, eten,...
Hoe wil je nu je kind tegen de kachel duwen of haar continu ziek houden zodat je als moeder telkens maar naar de dokter kan gaan om aandacht?
Hoe kan je nu je kind laten werken bij de dierenarts en goed wetende dat ze een kattenallergie heeft maar toch gaan we nog even naar de dokter wat "het kind" is toch zo ziek.
Hoe kan je je kind zoveel pijn en onrecht aandoen dat wat je 9 maanden gedragen hebt en je 14 jaren in leven hebt proberen te houden... (zij die het boek gelezen hebben gaan de zin begrijpen)

Maar ik wil toch even dit boek bekronen met 5 volle sterren, omdat het van veel kracht en moed getuigd om je eigen verhaal in een boek te gieten.

Meer recensies van shana