Midden in de winternacht

Shar 15 januari 2020
Midden in de winternacht van Kristin Hannah gaat over Joy die bijna een jaar geleden is bedrogen door haar zus en haar toenmalige man. Joy zit hierdoor niet goed in haar vel. Ze mist haar zus maar kan hier niet zomaar vergeven en eigenlijk weet ze niet zo goed wat ze met zichzelf aan moet. Als de kerstvakantie begint en Stacey (het zusje van Joy) opeens voor de deur staat om te vertellen dat ze zwanger is, is voor Joy de maat vol. Ze vertrekt naar het vliegveld en neemt een vlucht. Alsof Joy nog niet genoeg pech had gehad stort haar vliegtuig ook nog eens neer.
Vanaf daar vond ik het verhaal nogal ongeloofwaardig worden. Hoe kun je neerstorten met een vliegtuig, van alles tegen je (hoofd) aan geslingerd krijgen en dan nog kracht hebben om op te staan en weg te lopen zonder dat je door een arts gezien wordt?
Later in het verhaal blijkt dat dit dan ook niet 'echt' was. Maar wie zijn dan toch Daniël en Bobby? Als Joy is opgeknapt, gaat ze op zoek.

Ik vond het boek niet echt geloofwaardig en wat ver gezocht. Het verhaal is wel mooi bedacht voor rond de kerstperiode, maar het had net zo goed in de zomer kunnen zijn (hoewel ze dan natuurlijk geen kerstboom waren gaan versieren).
Het boek wist me niet heel erg te boeien helaas.

Meer recensies van Shar