Tegen wil en dank.

sheila_hjv_inbooks 11 januari 2021
Bij de eerste ontmoeting met Mason, kon Lauren niet vermoeden welke impact dit op haar latere leven zou hebben. Op haar zestiende maken ze kort kennis met elkaar tijdens een klassiek concert van haar ouders en broer. Een ontmoeting die bij Lauren zowel aantrekkingskracht als angst oproept.

“Hij had een geheimzinnige kant. Duister en onvoorspelbaar. Ik wist niet of ik me op mijn knieën moest laten vallen of moest gillen van angst. Behoedzaam bleef ik hem aankijken.” Hannah Hill

Twee jaar later weet Lauren dat vooral die angst meer dan terecht was. Want de ontmoeting die dan volgt, is niet alleen onvrijwillig maar ook angstaanjagend. Mason is nog even aantrekkelijk, maar de manier waarop hij Lauren de zijne maakt, kan verwoestende gevolgen hebben.

Lauren ervaart gevoelens die ze niet kan, en wil, begrijpen. Uit iets wat zo fout begint, kan toch nooit iets goeds ontstaan?

Verwoestende duisternis van Hannah Hill, is het eerste deel van de vierdelige dark romance serie, Duisternis.

Hannah Hill, die je misschien al kent van onder andere de Verbonden met elkaar serie, trekt je onmiddellijk het verhaal van Lauren en Mason in. De eerste ontmoeting bevat direct een geladen spanning, en hoe verder je in het verhaal komt, hoe groter die wordt. Op het puntje van je stoel probeer je de wereld van Mason te begrijpen. Maar die wordt nog redelijk vaag gehouden, waardoor het spanningsveld alleen maar groter wordt.

Lauren gebruikt regelmatig de term verontrustend, en dat is het verhaal eigenlijk ook wel. Er is sprake van ontvoering en misbruik waardoor de (sexuele) relatie tussen Lauren en Mason behoorlijk heftig en gecompliceerd is. Alhoewel het dus precies is wat je bij het dark romance genre zou kunnen verwachten, zal niet iedereen zich prettig voelen bij een dergelijk verhaal.

Het personage van Lauren is vrij onschuldig. Haar opvoeding was zowel beschermd als beschut. Dat wil echter niet zeggen dat ze zwak is. Haar wilskracht is sterk, ze weet hoe ze voor zichzelf op moet komen en ze kan zichzelf verdedigen. Door haar in een situatie te plaatsen, die haar op bepaalde punten alsnog weerloos maakt, heeft Hannah Hill de wanhoop van Lauren extra impact gegeven.

Zowel in hun ongelijke relatie als daarbuiten is Mason een indrukwekkend personage, maar niet bepaald een fijne man. Het is de verdienste van de auteur, dat je hem toch graag anders zou willen zien. Ze heeft blijkbaar iets in het verhaal weten te leggen, waardoor je iets wil vinden dat maakt dat je een ander beeld van Mason krijgt.

Met Verwoestende duisternis heeft Hannah Hill een veelbelovende, maar ook pittige, start gemaakt met een serie waarin nog veel te ontdekken valt. Dit eerste deel krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks