Liefdesverdriet, romantiek en niet zulke stille aanbidders.

Sara was altijd zeer tevreden over haar relatie met Stef, en ze geniet met volle teugen van haar twee dochters. Maar sinds ze een leuke baan heeft gevonden bij Bagels & Beans lijkt het wel of Stef niets meer goed aan haar vindt, en misschien is dat zelfs al veel langer het geval.

Hierdoor wordt Sara behoorlijk onzeker over haar huwelijk, en als ze een schokkende ontdekking doet over Stef, voelt ze de grond onder haar voeten verdwijnen. Zelfs de interesse van de vreselijk knappe, jonge en vooral sexy macchiato-man, kan niet voorkomen dat Sara haar (zelf)vertrouwen verliest.

“De jongere meiden hadden de grootste lol om mijn onbenulligheid. Ze gierden het uit toen hij op een dag vroeg of ik ook wel eens ergens anders koffie ging drinken en ik heel dommig had geantwoord: ‘Waarom? Ik kan hier toch gewoon koffie pakken?’ “ Jacodine van de Velde

Wanneer Sara thuis wordt verrast, is het maar al te duidelijk dat iemand een oogje op haar heeft. Maar wie is deze aanbidder? En zit Sara daar eigenlijk wel op te wachten?

Zwarte koffie, macchiato en takkenthee is de eerste feelgood roman van Jacodine van de Velde. En na het lezen hiervan hoop ik van harte dat er nog meer zullen volgen.

Sara is een fijn personage, waarvan al snel duidelijk is dat ze zich langzaamaan steeds een beetje kleiner heeft laten maken door haar echtgenoot. Door de manier waarop Jacodine van de Velde dit proces beschrijft, begrijp je hoe dit er bij Sara is ingeslopen en wil je alleen maar juichen op het moment dat ze haar stem terugvindt.

Zwarte koffie, macchiato en takkenthee is een feelgood verhaal dat alle fijne elementen van dit genre in zich heeft. Het is lief, bevat wat drama, heeft knappe en sexy mannen, er ontstaan grappige situaties en er zijn zowel mooie, romantische als verdrietige momenten.

Het verhaal draait om Sara, maar biedt ook een belangrijke plek aan haar twee dochters. Waar de oudste dochter verantwoordelijk is voor wat emotionele momenten, staat de jongste juist garant voor wat heerlijke humoristische situaties. Jacodine van de Velde gaat niet voorbij aan het feit dat huiselijke problemen impact hebben op de kinderen, en neemt mee dat ieder kind daar anders mee omgaat.

Zwarte koffie, macchiato en takkenthee is het soort feelgood verhaal waarvan je snel nog even een paar bladzijden wil lezen tijdens elke reclame van een tv-programma. Terwijl je vervolgens vergeet dat je iets zat te kijken, en dus gewoon lekker door blijft lezen. Dit boek krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks