De weg naar jezelf .

04 juli 2022
Bente een jonge hoogsensitief vrouw krijgt een enorme donkere periode over haar heen,een Burnout .
Ze besluit zonder voorbereidingen de Camino te lopen ..Santiago de compostella
Iets wat ze al heel lang wilde .maar door haar angsten .werd ze vaak tegen gehouden .
Maar ze gaat !!
Haar partner wist het al dat ze zou gaan .toen had ze het nog niet uitgesproken.

Tijdens de tocht komt ze geregeld mensen tegen die ook de Camino lopen .
Maar geregeld verlangt ze ernaar om alleen verder te lopen .
Het hele verhaal laat Bente aan ons zien hoe ze het ervaart om de Camino te lopen .maar ook de blaren aan haar voet komen geregeld aan het woord zo ook de mensen die ze tegen komt
De band die ze dan met enkele krijgt en uiteindelijk als fam gaat zien .
De emoties in het verhaal wat Bente durft te uiten maakt dat je haar enorm aardig gaat vinden .en een groot respect voor haar krijgt .
Ze schrijft met enorm veel liefde over de dorpjes en de natuur .
Heerlijk om dat te lezen ..
Wat het verhaal ook enorm levendig maakt.
En met iedere stap die ze maakt en de conflicten die ze met zichzelf heeft .
En tegen komt .
Overwint ze zich toch bij iedere stap die ze dan door zet .
Bente laat ons zien ..dat het vertrouwen in jezelf maar ook door het kijken naar jezelf dat dat uiteindelijk nooit echt verloren gaat , je vind jezelf uiteindelijk weer terug
Maar je moet er aan werken..
..ook een mooi stukje vond ik waar ze schreef. Dat ze in de spiegel keek .en zag dat haar ogen weer helder waren een bepaalde dofheid was weg ..
Ken je het spreekwoord.
Ogen zijn de vensters naar jouw ziel .?.
Ik heb enorm genoten van dit verhaal .

Meer recensies van