A Willing Murder

06 oktober 2020
A Willing Murder is een boek uit het moordmysterie-genre. Het concentreert zich op Sara, haar nichtje Kate en haar kamergenoot Jack, die samenkomen nadat ze skeletten in hun stad hebben ontdekt en een onwaarschijnlijk trio vormen dat een mysterie oplost dat iedereen graag geheim wil houden. Verenigd door een gevoel van rechtvaardigheid en het verlangen om oude fouten recht te zetten, zullen Sara, Kate en Jack in het duistere verleden van Lachlan moeten graven om de vreselijke geheimen van het stadje te ontrafelen en eraan te werken om de vreselijke waarheid te ontdekken. Ik heb dit boek gekozen omdat ik een fan ben van genreboeken over moordmysterie in het algemeen. Ik verwachtte dat dit boek me een intrigerend plot zou geven dat zichzelf langzaam zou samenvoegen en meer geheimen zou onthullen naarmate ik door het boek vorderde.

Als lezer van vele boeken uit het moordmysterie-genre vond ik dit boek ongelooflijk interessant en goed geschreven. Het verhaal speelt zich af in een griezelig oud herenhuis dat eigendom is van Kate's tante Sara, een bekende romanschrijver die miljoenen boeken heeft verkocht in de stad Lachlan. Dit boek beschrijft elk aspect van Kates wereld. Van de scherpe sociale kloof tussen Kate en Jack, tot de relatie tussen haar en haar tante Sara, evenals de persoonlijkheden van de mensen die in de omgeving wonen. De plot vordert chronologisch van een zachte, luchtige stemming naar een donkere, intense, enge stemming die je elke seconde op het puntje van je stoel houdt. Er zijn echter maar heel weinig fysieke beschrijvingen in het verhaal, dat voelde als een vergissing.

Samenvattend denk ik dat dit boek een geweldig verhaal had met interessante elementen, personages en perspectieven. Ik zou dit boek zeker aanbevelen aan fans van het moordmysterie-genre vanwege het spannende plot en de verschillende persoonlijkheden van de personages.

Meer recensies van