Een boek over seks maar wel met een boodschap

SonjaDiane 01 augustus 2020
Pip Lou is klinisch logopedist, ze noemt zichzelf ook wel slikexpert. Pip is single en meldt zich na een relatie van 10 jaar aan op Tinder. Wanneer potentiële matches horen van haar slikexpertise zijn ze meer dan geïnteresseerd in haar, want ja, een slikexpert zal wel ehm.... alles slikken?

Toen ik las waar dit boek over zou gaan was ik wel geïnteresseerd, er zouden verhalen uit werk en privéleven verteld worden. Het was in het begin voor mij even, sorry, slikken. Buiten de introductie heb ik niet heel veel gelezen over het werk dat Pip doet. Tussen neus en (schaam) lippen door werd wel wat genoemd over wat ze in haar werk tegenkomt, maar echt diep gaat ze niet op haar werk in.Het duurde ook echt wel even voor ik echt in het boek zat en het leuk ging vinden. Het was mij zeker de eerste 70 a 80 pagina's te plat. Het ging teveel over seks. Vind ik niks mis mee, maar dat was niet waar ik het boek voor aangeschaft had.

Uiteindelijk pakte het me toch, want wat Pip schrijft is denk ik wel waar. Ik denk dat tegen vrouwen inderdaad anders aangekeken wordt. Vrouwen worden nog steeds niet het zelfde behandeld als mannen. De voorbeelden die in dit boek genoemd worden kwamen dan ook echt bij me binnen. Seks, zwangerschap, anticonceptie. Ja, mannen en vrouwen zijn verschillend. Maar dat wil nog niet zeggen dat mannen de lusten en vrouwen de lasten moeten dragen. Het is ook niet zo dat mannen het alleenrecht op (veel) seks hebben en vrouwen op het zelfde gedrag afgerekend dienen te worden. Dit boek drukte mij weer even met mijn neus op de feiten dat we er wat emancipatie betreft nog lang niet zijn.

Het boek leest lekker makkelijk weg, in een middagje had ik het uit!

Meer recensies van SonjaDiane