Spannend begin van een epische serie!

Sophie97 30 juni 2022
Jack Newman, een tiener in het Londen van de nabije toekomst, voelt zich niet thuis in zijn bijna volledig virtuele wereld. Op een enkeling na lijkt echter niemand anders zich wat aan te trekken van het feit dat het leven zich bijna compleet in de virtuele realiteit afspeelt. Dit virtuele leven wordt gedomineerd door het oppermachtige bedrijf SoNet. Terwijl Jack de ‘echte’ wereld verkent krijgt hij een visioen over zijn tweelingbroer Redmond, die vast zit op een compleet andere, geheimzinnige wereld. Tot dan toe bestond Redmond alleen in Jack’s herinneringen, aangezien zijn familie hem altijd probeerde wijs te maken dat Redmond nooit heeft bestaan.
Tegelijkertijd raakt Jack geobsedeerd door het VR-spel, ‘Alpha War’, waar spelers een (hopeloze) poging doen de aarde tegen een imminente invasie van aliens te verdedigen.

Dit spannende verhaal pakt je stevig vast en laat je niet meer los! De wendingen in het verhaal en wisselingen tussen vertellers houden je steeds op het puntje van je stoel. Daarom heb ik het ook in twee dagen uitgelezen! Frank van Dongen schetst een dystopische maar toch zeer realistische wereld in de nabije toekomst. Het duizend eilanden experiment is een sterk begin van de serie dat gelijk naar meer smaakt. Ik had gelijk deel 2 en 3 besteld omdat ik niet kon wachten om meer van het verhaal van Jack, Redmond en de anderen te ontdekken!