Een heerlijke roman die je bijna niet weg kunt leggen

Stappie67 26 april 2024
Review:
De vergeten vrouwen door Kristin Hannah

Wat een prachtige roman. Kristin heeft een fijne stijl van schrijven. Vanaf het eerste moment zit je in het verhaal. De heldere personages geven je al snel het gevoel dat je vertrouwd met ze bent, dat je ze kent. Geen ingewikkelde sprongen door de tijd waardoor je erg op moet letten.
Frankie McGrath gaat naar Vietnam om daar als verpleegkundige te dienen tijdens de Vietnamoorlog.
Naast de gruwelijkheden die de oorlog met zich meebrengt ontstaan er ook vriendschappen voor het leven en romances. De terugkeer naar het gewone leven valt haar erg tegen. De sfeer in Amerika is, mede dankzij de media, ronduit vijandig tegen de veteranen en de deelname door vrouwen wordt ronduit ontkent. Het boek beschrijft heel helder hoe Frankie kampt met de PTSS die ze daar in Vietnam heeft opgelopen. En ook hoe ze dit met behulp van vriendschappen overwint. Het is een pakkend verhaal, een boek dat je bijna niet weg kunt leggen. En het heeft mijn visie op de Vietnamoorlog voor altijd veranderd. Een aanrader!