Staan als een tempel

Stephanie 27 april 2018
De eerste pagina van deze romance van Pfeijffer staat vol met lyrische beschrijvingen van het aanbeden object van de hoofdpersoon, een hoogleraar in de latinistiek met de klassieke en vroegchristelijke letterkunde als leeropdracht.
Het wordt snel duidelijk dat de professor vergroeid is met zijn werk,zijn onderzoeken, het oude stoffige gebeuren op de universiteit. Zijn vaste voornemen is de wetenschap te blijven dienen "tot de dood ons scheidt".
Nooit voelde hij behoefte aan een partner, dit leven was hem genoeg.
Een email van een zekere Sarah zal het leven van de professor volledig doen schudden, na een spannende mailwisseling zet hij zich over zijn grootste angst heen en gaat hij op weg naar Peachez, een nieuw leven. De onschuldige naïef lijkende professor is in de val getrapt.Blijven hopen op liefde, er vast in geloven, liefde is blind en zoekt zichzelf niet.

Meer recensies van Stephanie