Een kampioen

Sue! 11 mei 2018
De jonge Horace woont sinds zijn prille tienerjaren bij de familie Reese op de ranch. In de steek gelaten door zijn gescheiden ouders en een oma die te oud werd om voor hem te zorgen. Dat is een beetje – in een notendop – het korte leven van Horace.
Laat me niet vallen
De familie Reese omarmt Horace als hun verloren zoon. Hij is lief, aardig, sociaal, betrouwbaar en een harde werker. Nog nooit heeft hij zich ergens zo op zijn plek gevoeld als bij de familie Reese. Hetzelfde geld voor hen; zij beschouwen hem als zoon en zien in hem een waardig opvolger voor het voortzetten van het familiebedrijf. Zij gunnen hem de ranch wanneer hij zijn strijd heeft gestreden en het kan accepteren.
Horace is namelijk nog jong en getekend door het korte leven. Het heeft hem onzeker gemaakt, zijn gevoel van eigenwaarde is laag en hij zoekt bevestiging dat hij iemand is. Iemand tegen wie men opkijkt. Een kampioen. Een bokskampioen moet hij worden.

De gedrevenheid en volhardendheid van Horace leidt hem naar Tuscon waar hij op eigen houtje een verblijfplaats, werk en een trainer regelt die hem naar de kampioenschappen moet leiden. Maar Horace is omringd door foute figuren en hij is niet opgewassen tegen de sluwe harde wereld die hij niet kent.

Lees verder op mijn blog: http://boekenz.nl/2018/05/laat-me-vallen-willy-vlautin/

Meer recensies van Sue!