Heerlijke novelle ' Op liefde na dood'

suusjebuuren 01 mei 2024
Ik mocht meedoen aan de blogtour van Op liefde na dood!

Gaat ware liefde verder als het leven stopt?

Heb je je weleens afgevraagd of het leven na de dood bestaat? Of je nog een bewustzijn zou hebben? En indien dat wel het geval zou zijn, hoe zou je daarmee omgaan? Zou je je dode dagen slijten met genieten van het nietsdoen? Of zou je deze kans aangrijpen om dingen uit het verleden recht te zetten?

Chloë is dood en dat zat absoluut niet in haar planning. Bij leven was ze een sprankelende jonge vrouw die zielsveel van haar partner, Charlie, hield. Tot haar verbijstering blijkt ze in haar eigen versie van 'Ghost' te zijn beland. Niet alleen kan ze contact maken met haar rouwende geliefde, het lukt haar ook om te communiceren met een assertieve politieagente.
Dat komt mooi uit. Want hoe moet ze anders iedereen ervan overtuigen dat ze niet zelf van die brug af is gesprongen, maar dat ze is geduwd?
Het wordt een race tegen de klok om de dader te vinden. En ach, dat ze onderweg met een paar pestkoppen uit het verleden af kan rekenen, is gewoon mooi meegenomen.

Ik was vantevoren heel benieuwd of dit verhaal wel iets voor mij was, Maar Grace Patrijs heeft me verrast, ik heb met plezier deze novelle gelezen. Ze schrijft zo dat de liefde tussen Chloë, ook al is ze dood, en Charlie voelbaar is. Ook de scènes tussen Chloë en agente Jenny vond ik erg leuk om te lezen. En als lezer wil je ook heel graag weten wie Chloë het ravijn in heeft geduwd. Helemaal grappig vond ik de scènes waar ze gaat spoken bij een aantal pestkoppen uit het verleden, de ultieme wraak!
De gebeurtenissen aan het einde volgen elkaar snel op, had van mij best wat langer mogen duren.
Maar echt een heerlijke novelle om te lezen!

'Everything will be ok in the end.

If it’s not ok, it’s not the end.’

-John Lennon

Meer recensies van suusjebuuren