Spannend tot het eind!

suusjebuuren 22 april 2024
Van crimecompagnie kreeg ik dit recensie-exemplaar van Verlaat de gevangenis zonder te betalen!

Het verhaal:
Brenda van Ameland is in alle staten als haar dochter Marit ’s ochtends niet op school verschijnt en niemand weet waar ze is. Als afdelingsdirecteur van de Belastingdienst wordt Brenda al maandenlang opgeslokt door de ontstane puinhoop rondom de kinderopvangtoeslag. Ze heeft geen idee wat haar puberdochter bezighoudt. Ook haar huwelijk met Ronald staat zwaar onder druk.
Brenda en Ronald belanden in een emotionele rollercoaster door de vermissing van hun dochter. Het enige wat nog telt is dat Marit veilig thuiskomt!

Dit was het eerste boek wat ik van Marjolein las dus ik was extra benieuwd naar deze thriller.

Ergste nachtmerrie van elke ouder, je kind wordt vermist! Dus ja als moeder pakte dit verhaal mij gelijk in en wilde ik verder lezen. Per hoofdstuk wisselt het vanuit welke persoon je leest, het verhaal beleeft en ga je soms ook terug in het verleden. Zo bouwt de spanning zich goed op en worden zo meerdere verhaallijnen goed uitgediept. Ook is de toeslagenaffaire mooi in het verhaal verwerkt, je krijgt een inkijkje hoe de affaire gezinnen raakt en er enorm veel leed en verdriet mee gemoeid is. Heftig om te lezen.
Er zijn allerlei losjes eindjes maar die worden aan het einde mooi met elkaar verbonden. En die epiloog was de verrassing!
Een fijn en vlot geschreven thriller van Nederlandse bodem!
De verwijzing naar het Monopolyspel vond ik ook leuk. Vroeger het spel vaak gespeeld dus herkenbaar het kaartje 'verlaat de gevangenis zonder te betalen'.

Een dikke aanrader deze thriller van Nederlandse bodem!

Meer recensies van suusjebuuren