Goed boek, soms wel lastig te volgen

suzannevd 26 december 2021
Een vliegtuig komt opeens in ernstig noodweer. Er is zware turbulentie en er is moeite om het vliegtuig onder controle te houden. Opeens is het noodweer over.

In anomalie maken we eerst kennis met een aantal personages. Deze personages worden uitgebreid beschreven. Het zijn uiteenlopende mensen: een schrijver, rapper, huurmoordenaar etc. Als overeenkomt hebben ze dat ze allemaal dezelfde vlucht hebben genomen.
Maar 3 maanden later land opeens dezelfde vlucht, met dezelfde passagiers. Het is inmiddels juni, maar deze passagiers denken dat het maart is. De maand waarin het vliegtuig inderdaad vertrokken is.
De passagiers van de eerste vlucht zijn inmiddels alweer 3 maanden verder. Maanden waarin veel gebeurt is, waarin hun levens verder zijn gegaan.

Ik vond de introductie van de passagiers eerst interessant. Het waren hele verschillende mensen met uiteenlopende beroepen. Doodnormale mensen en mensen met belangrijke beroepen. Dat is trouwens iets wat ik mij altijd afvraag als in in een vliegtuig, trein of tram zit. Wat zouden de beroepen van iedereen zijn? Zitten er mensen met erg belangrijke beroepen tussen?
Ik vond wel dat er misschien iets te veel mensen achter elkaar beschreven werden. Daardoor ging ik ze een beetje door elkaar halen.

De schrijver heeft laten zien veel soorten stijlen aan te kunnen qua schrijven. Het was serieus, er zat humor in etc. Wel wat ik moeite met de sprongen in de tijd. Ik wist soms niet of ik nu in juni zat of in maart.

Het is wel een boek waar je de aandacht bij moet houden anders mis je weer wat.
Ik twijfel tussen 3 en 4 sterren, maar zit denk ik toch ietsjes meer richting de 4 sterren.

Meer recensies van suzannevd