Bijzonder verhaal

suzannevd 06 juni 2020
Voor de hebban buzz mocht ik dit boek lezen.
Het begint ermee dat de hele wereld gedurende twaalf minuten gehuld is in duisternis. Er gebeuren ongelukken en iedereen vraagt zich af wat er gebeurt is. Na die twaalf minuten keert het licht weer terug en verschijnt er een man. Hij zegt Jezus te heten, maar ze mogen hem Joe noemen.

Ik vond het een apart boek. Het las lekker door en was vlot geschreven. Het idee is origineel. Alleen ik vond sommige stukken wel erg ongeloofwaardig. Sofie die hem meteen alleen in haar appartement achterlaat? Waarom? Zouden er echt mensen zijn die dit doen?

Joe is gekomen om de aarde te ‘redden’. De mensheid is hem aan het kapot maken. Joe komt in contact met een aantal wereldleiders en wil zo zijn plannen om de wereld te redden doorzetten, maar hij stuit op verzet.

Het is een boek met een boodschap, maar helaas voor mij op veel stukken toch wat ongeloofwaardig. Ook bent ik van mening dat er een aantal dingen wat beter uitgewerkt hadden kunnen worden.
Het was wel echt goed geschreven, alleen bepaalde stukken had wat meer diepgang in kunnen zitten. Het zit voor mij een beetje tussen 3 en 4 sterren in, maar toch iets meer richting de 3 sterren kant.

Meer recensies van suzannevd