De vleugels van Simon!

Taartje 07 oktober 2020
Een mooi boek die je laat denken over dieren in een dierentuin of in dit geval vogels in een vogelpark.

Simon gaat kijken bij het vogelpark maar meteen komt hij erachter dat het niet helemaal klopt. Simon maakt contact met Lorenzo een grote roofvogel in een veel te kleine kooi. Simon helpt Lorenzo om weer te kunnen vliegen maar ondertussen is de directeur van het vogelpark ook met iets geheimzinnigs bezig! Lukt het Simon met hulp uit onverwachte hoeken de directeur te stoppen?!

De voorkant sprak me niet gelijk aan maar na het lezen van de achterkant werd ik gelijk enthousiast.

Zoals ik al benoemde laat dit boek je nadenken over verschillende aspecten van een dierentuin. Met dit boek kan je dat ook heel mooi bespreekbaar maken in de klas.

Er zit een grote spanningsboog in, je wordt steeds nieuwsgierig over hoe het gaat aflopen!

Dit verhaal is erg handig om voor te lezen vanwege de korte hoofdstukken.

Meer recensies van Taartje