Ben jij een jager of verzamelaar?

Taartje 03 februari 2021
Wat zou jij doen als je oud en alleen bent en dus niet naar de supermarkt kan?
Dat is een vraag die ik mij stelde tijdens het lezen van dit boek, zou ik ook een jager of verzamelaar worden?

Frits is net verhuisd en heeft een saaie vakantie totdat hij een kat ziet die naar een huis loopt. Een huis waar niemand woont.. Toch? Frits gaat de uitdaging aan en ontdekt dat er wel degelijk iemand woont. Maar deze man is zo oud dat hij niet naar de supermarkt kan. Toch wil hij niet naar een verzorgingshuis, hij heeft zijn kat en die brengt hem eten. Gaat het Frits lukken om de man te helpen zonder dat zijn moeder erachter komt? Want het moet geheim blijven..

Door de titel van het boek had ik verwacht dat er een geschiedenis aspect in zou zitten. Maar de titel moet juist letterlijk worden genomen, wat in het boek soms best wel heftig is.

Het is een vrij kort boek waardoor je vragen snel beantwoord worden. Toch eindigt het op een onverwachte manier.

Uiteindelijke ontstaat er een lieve vriendschap tussen Frits en de oude man. Het laat zien hoe lief en zorgzaam kinderen zijn.

Meer recensies van Taartje