Pas op voor fluistergevaar!

Taartje 28 maart 2021
Als je even wil ontsnappen aan het negatieve van corona en even wil lachen dan is dit boek top!

Wat nu als je van een vreemde man een geheime vogel krijgt en je waarschuwt dat je 1.5 meter afstand moet houden!? Het gebeurt Daniëlle op een avond, maar dan gebeurt het ondenkelijke.. hij ontsnapt!! Daniëlle en haar opa gaan opzoek naar de Fluistervaar maar is het niet te laat? De scholen moeten dicht, iedereen moet oordoppen in en de ziekenhuizen zitten helemaal vol. Zal het Daniëlle en opa lukken om de Fluistervaar te vangen?!

Het geeft een grote knipoog naar corona maar op een eerlijke en grappige manier. Kinderen zullen zich er in herkennen, mensen die ziek worden, scholen die dichtgaan en niet naar buiten mogen. Het boek laat heel mooi zien dat de regels er zijn voor de veiligheid van ons allemaal.

De hoofdstukken zijn niet heel lang en perfect om voor te lezen. Het taalgebruik is ook niet moeilijk, geschikt voor de middenbouw, 7+ jaar.

Na het lezen van Mirjam Mous haar YA boeken was dit even wat anders. Maar ze is er ook zeker in geslaagd om een leuk kinderboek te schrijven!

Meer recensies van Taartje