Go Honingh! ✊

Taartje 08 juli 2020
Super leuk, spannend en grappig boek!

De vader van Chip, Christofer werkt bij Robotwerk. Hij is bezig met een nieuwe robot, de KR-8. Deze robot moet alle computerproblemen oplossen, nooit meer een virus! Maar dan vinden Chip en zijn vriend Bos een DD4 op de stoep die niet werkt? Kunnen ze met behulp van de DD4 het nieuwe virus stoppen wat voor choas zorgt in Essenstad?! Lukt het Chip, Bos, DD4 en Sten om Essenstad te redden? Alles voor Essenstad!

De cover is erg aantrekkelijk. Het boek valt op waardoor je nieuwsgierig wordt naar het verhaal. Chip en Bos zijn op een goede manier afgebeeld hier, dit is precies hoe ze zijn.

Zodra je het boek open doet krijg je gelijk een hele goede indruk van het boek. Dit heeft Anna Stalinski heel mooi vormgegeven! Het enige minpuntje vind ik, is dat de illustratie in het boek geen kleur bevat.

Het verhaal is vlot geschreven, zo vlieg je door het boek heen. Sommige stukjes zijn in stripvorm geschreven wat ook erg fijn en vlot leest. Voor kinderen die boeken lezen minder leuk vinden is dit een perfecte tussenweg. Door de korte hoofdstukken is het boek niet langdradig, dit leest erg fijn en makkelijk. In het boek komen verschillende plotwendingen voor waardoor je graag door wil lezen. De plotwendingen zorgen ervoor dat het verhaal interessant blijft.

In het boek zitten ook grapjes verstopt die erg leuk zijn vormgegeven. De robot snapt de grap niet maar zelf lig je in een deuk! Voor kinderen die van robots en spanning houden is dit het perfecte boek!

Meer recensies van Taartje