Bloedstollend!

Tamara Onos 09 juli 2022 Auteur
Het tweede boek van Marieke Damen, Onbreekbaar, heb ik binnen 24 uur uitgelezen.
Wat een goed boek. Op momenten wilde ik bijna niet verder lezen, omdat het simpelweg gaat om je ergste nachtmerrie. De schrijfster behandelt in het boek moeilijke en actuele thema's, zoals ongewenste zwangerschappen. De personages zijn heel mooi uitgewerkt. De heftige gevoelens die je als gloednieuwe moeder kunt hebben, het leven dat zeker niet alleen een roze wolk is, de duale gevoelens die je als moeder kunt hebben, de double standards die er zijn voor vaders en moeders, Wat knap!
Marieke Damen bouwt haar boek prachtig op in korte, prettig lezende hoofdstukken. Er is duidelijk verschil tussen de personages, dus de aanduidingen bovenaan zou je in principe niet eens nodig hebben. Halverwege het boek dacht ik dat ik wist hoe het zat, maar nee, ik werd volledig van mijn stuk gebracht door een briljante plottwist.
Bij deze een diepe buiging voor Marieke Damen. Haar eerste boek, Stilleven, was goed, haar tweede boek, Onbreekbaar, is in mijn ogen nog vele malen beter. Ik wacht met smart op nummer 3.

Meer recensies van Tamara Onos