De man met zwarte laarzen

Tanja1960 04 november 2020
Ik mocht het boek De Man met de zwarte Laarzen van O.G. Wilkins lezen. Het boek gaat over Mina, die als 6-jarig meisje met haar ouders, oma, zusjes en broertje een rustig leventje lijdt in de buurt van Berlijn.
Op een avond wordt op de deur gebonst en voor dat ze het weeratiekamp overleeft.t worden haar ouders, oma en broertje doodgeschoten. Lenka, Nina en haar tweelingzusjes worden in een vrachtwagen afgevoerd naar Auswitch. Nina is de enige die het concentratiekamp overleeft. Jaren later is Nina getrouwd, maar als haar man er achter komt dat ze geen kinderen kan krijgen, door wat er in Auswitch gebeurd is, verlaat hij haar. Later is Nina werkzaam in een verzorgingstehuis waar ze bevriend raakt met een mysterieuze man. Wat is het geheim van deze man ?
Dit boek met het moeilijke onderwerp is op een hele ontroerende manier geschreven. Ik kan dit boek aan iedereen aanbevelen.

Meer recensies van Tanja1960