Je maakt kennis met Angel en haar alleenstaande moeder. Haar moeder noemde haar Angel omdat ze van die mooie blonde krullen had. Omdat ze eigenlijk aan de retalin moet, maar dat niet wil omdat ze zich dan een zombie voelt, kan ze zich vreselijk druk maken en daarom noemt haar moeder haar drama queen. Ze woont met haar moeder in een flat in een achterstandswijk. In het speeltuintje ontmoet ze Kayleigh en ze krijgt warme gevoelens voor haar. Kayleigh’s vader handelt in illegaal vuurwerk. Na Oudjaar zijn Kayleigh en haar vader verdwenen en hun flat is leeg. Soms gaat ze bij haar opa op bezoek, maar dat mag eigenlijk niet van haar moeder. Haar opa is ziek en ze gaat vaak met hem wandelen. Op een van de wandelingen komen ze Kayleigh weer tegen. Angel krijgt weer dat warme gevoel. Thuis vraagt ze aan haar moeder of meisjes op elkaar verliefd kunnen worden. Angel wordt van school gestuurd en gaat stage lopen in het ziekenhuis waar haar opa is overleden. Op een avond besteld ze met haar moeder pizza en deze worden bezorgd door Kayleigh. Ze betaald de pizza maar vergeet Kayleigh binnen te vragen. De volgende dag gaat ze naar de pizzeria. De vader van Kayleigh zit in de gevangenis en Kayleigh woont nu op zichzelf. Angel wil ook bij de pizzeria gaan werken, maar dat vindt haar moeder niet goed. Ze trekt steeds meer op met Kayleigh en blijft ook bij haar slapen. Er ontstaat een relatie.
Het boek bevat 3 delen die elk een nieuwe levensfase van Angel behandelen.
Ik beveel dit boek aan omdat het een vlot geschreven boek is over puberliefde.

Reacties op: Drama Queen van Derk Visser

Drama Queen - Derk Visser
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99 Bestel het e-book € 8,99