Meisje zonder verleden

Tanja1960 20 januari 2020
Meisje zonder verleden is de nieuwste thriller van Michael Robotham. Het is het eerste deel van een serie met Cyris Haven en Evie Cormac in de hoofdrol. Cyris is psycholoog en wordt gevraagd om zijn mening te geven over Evie, een meisje dat 6jaar geleden werd gevond in een huis met een dode man die vastgebonden was aan een stoel. Evie kwam terecht in een gesloten jeugdinstelling. Evie wil niet vertellen wie ze is, waar ze vandaan komt en ze wordt ook niet vermist. Daaromkrijgt ze de naam Evie Cormac. Op een bepaald moment beweert Evie dat ze 18 is en wil ze de instelling verlaten. De hulp van Cyris wordt ingeroepen om te kijken of ze inderdaad oud genoeg is om de instelling te verlaten. Evie blijkt een waarheidstovenaar te zijn; ze weet wanneer mensen liegen. Een tijd later wordt de 15-jarige kunstschaatser Jodie Sheehan vermist en dood terug gevonden. Hierbij wordt vanCyris gevraagd om een profiel van de dader te maken. Er worden veel mogelijke daders genoemd maar het plot is heel verrassend.
Ik vond het een heel spannend boek maar vond het jammer dat er zo weinig over Evie wordt verteld. Tenslotte heet het boek Meisje zonder verleden.

Meer recensies van Tanja1960