Moedig

Tanja1960 30 augustus 2020
Van de Facebookgroep De boekentoer mocht ik het boek Jij! Bent van mij van Atti Dottinga lezen. Het boek gaat over Maan, die een relatie krijgt met Ebbe, een acteur in verschillende TV-series. Ebbe is niet de man waar een vrouw van droomt, hij drinkt veel te veel, hij heeft losse handen en Maan met toegeven aan al zijn fantasieën. Als maan rake klappen heeft gehad, denkt ze dat dat komt door de alcohol maar ze durft niet bij Ebbe weg te gaan. Als Maan op de set van Ebbe is krijgt ze zelf een rolletje aangeboden in de film. In die film is Pedder haar tegenspeler. Ze leert Pedder langzaam vertrouwen en neem de moeilijke stap om bij Ebbe weg te gaan. Pedder en Maan worden verliefd en langzaam aan leert Maan hoe liefde eigenlijk hoort te zijn.
Atti Dottinga beschrijft dit moeilijke thema op een makkelijk leesbare manier. Je gaat als lezer van Maan houden.

Meer recensies van Tanja1960