Het leven van een vrouw in het Nederlands-Indië ruim vóór de tweede Wereldoorlog.

Teti 10 augustus 2020
Dit is een prachtige historische roman, waarin Michielsen Indah haar levensverhaal laat vertellen. Indah verlaat op haar zestiende haar beschermde leven en liefdevolle moeder, omdat ze niet uitgehuwelijkt wil worden. In iedere levensfase maakt ze het effect mee van haar afkomst en de rangen en standen die dan gelden in Nederlands-Indië. Het is een mooi verhaal, dat ‘klein’ is gebracht, maar waar heel veel in zit. Voor mij was het een feest van herkenning.
De roman speelt nu eens niet in of na de tweede wereldoorlog, maar daarvóór: in het Nederlands-Indië gedurende de tweede helft van de negentiende eeuw. Onze koloniale geschiedenis vanuit het perspectief van een vrouw. Een aanrader!

Meer recensies van Teti