Spannende en ongewone thriller

30 mei 2020
Drie personages ontdekken dat hun respectievelijke vaders betrokken waren bij de stichting van de Republiek van Antarctica, een eeuw eerder. Dat grote leeftijdsverschil op zich vinden ze intrigerend, dus trekken ze op onderzoek uit. In het huidige Marseille echter onderzoekt een van hen, Selavi, de handelingen van een berucht misdadiger. En blijkt ook de voorvader daarvan mee in het zuidpoolgebied geweest te zijn. Vanuit deze intrigerende premisse bouwt Eekhaut een zeer onderhoudende en uiterst leesbare thriller uit, die de lezer van het ene moment meesleept naar het andere; Komt daarbij ook de wonderlijk vloeiende stijl van de auteur, en we zijn onderweg naar hopelijk de winnaar van de volgende Gouden Strop.