De waarheid achter Levana

Simply kimberley 28 september 2018
In de recensie Cress had ik al aan gehaald dat ik naar de gemeentelijke bib van het dorp ben geweest om de boeken van The Lunar Chronicles. Cress kreeg een recensie van vijf sterren.

Helemaal meegesleurd in het verhaal wou ik met volle moed beginnen in Winter. Tot ik in het boek zag dat het volgende boek in de serie niet Winter was maar Levana. Dus sloot ik de 800 bladzijdes en begon ik het veel dunnere boekje
Levana de meest gevreesde koningin op Lunar. In deze kleine off side verhaal leren we de jonge koningin kennen (toen nog de prinses van Lunar). Ook haar zus Channary krijgt een gezicht nadat ze vernoemd werd in de voorbijgaande boeken. Dat mijn mening over Levana hetzelfde is gebleven verontruste mij. Ik kon geen medelijden opbrengen voor deze egoïstische trut. Maar ik ben niet minder blij dat ik dit verhaal gelezen heb. Het verklaard echter meer dingen vooral de waarom vragen kregen hierin een antwoord.

Door de meeslepende en gedetailleerde schrijfstijl van Meyer las ik het boekje erg snel uit. Het enige wat ik erg miste was de hoofdstukken benoeming. Telkens als er een nieuw stuk begon, was de eerste lijn vet gedrukt.
Levana zal je meer duidelijkheid bieden over wie ze is en waarom ze zo een haatdragende koningin geworden is. Ik vind het ergens zelf jammer dat dit boek maar een Novelle is, want dit verhaal is eigenlijk wel belangrijk in de serie. Dus ik kan iedereen die The Lunar Chronicles wilt lezen aanraden om dit verhaal zeker erbij te lezen.

Meer recensies van Simply kimberley