Vampiers en mysterie

Thebookerina 10 maart 2024
Bedankt voor het e-book HarperCollins Holland!

Célie Tremblay heeft altijd gedaan wat er van haar werd verwacht. Daarom is iedereen geschokt wanneer ze de tradities aan haar laars lapt en de eerste vrouwelijke Chasseur (jager) van Belterra wordt. Dit verrast ook haar verloofde Jean Luc, die kapitein van de Chasseurs is. Célie wilt kosten wat kost bewijzen dat ook zij de titel Chasseur waardig is.

Als Célie erachter komt dat er een reeks vreemde moorden is gepleegd waarbij de slachtoffers geen druppel bloed meer in hun lichaam hebben, besluit ze om dit tot de bodem uit te zoeken. Een magisch wezen moet hier achter zitten en Célie zal niet rusten tot ze erachter komt wie dit heeft gedaan. Dit leidt haar naar de schuilplaats van vampiers. Ze probeert de koning van de vampiers op afstand te houden, maar hoe meer ze hem leert kennen hoe moeilijker dit wordt…

De bloedrode sluier speelt zich af in dezelfde wereld als Heks & Jager. Je kan dit boek lezen zonder de trilogie te hebben gelezen, maar je krijgt wel een paar spoilers.

De bloedrode sluier gaat over Célie Tremblay die wilt bewijzen dat ze net zoals de mannen een goede chasseur kan zijn. Wanneer ze erachter komt dat haar verloofde Jean Luc een reeks moorden voor haar verborgen heeft gehouden voelt ze zich bedrogen door hem. Ze gaat dit mysterie tot de bodem uitzoeken en komt terecht op een eiland vol vampieren. De koning van de vampieren ontwikkeld al gauw interesse in haar. Célie snapt niet waarom. Zo bijzonder is ze toch niet? Of speelt er toch iets anders?

Het boek begon iets traag voor mijn gevoel doordat Célie in het begin nogal hulpeloos overkomt, maar gedurende het verhaal ontwikkeld ze zich als iemand die achter haar eigen keuzes staat. Ik vond het verfrissend hoe ik de bijpersonages in het begin totaal niet mocht, maar aan het einde van het boek was ik een beetje gehecht aan hen geraakt. Als morally grey personages jouw ding zijn, is dit boek misschien wel iets voor jou. De bloedrode sluier van Shelby Mahurin is een heerlijke mix van fantasy, mysterie en actie. Voeg vampieren, geesten, heksen en een slowburn romance toe en je krijgt een boek dat je haast niet kan wegleggen.

Meer recensies van Thebookerina