Lid van hebban en niet gelezen? Dat is gewoon onmogelijk

tiggerhans 28 maart 2024
Soms als je uit eten gaat, vooral als alleenstaande, wil je echt genieten van je eten zonder gehaast te worden door andere disgenoten. Dat kan dan omdat je het geen probleem hebt met het feit dat je alleen aan tafel zit in een restaurant. Je neemt de tijd, geniet, en gaat tevreden naar huis.

Soms heb je een boek, en dat is dan zo'n boek dat je de hele wereld om je heen doet vergeten, waarbij je snel de geluiden van je mobiele telefoon uitzet omdat het je stoort, en je leest, en leest. Tot je het boek uit hebt. In 1 dag.
Dit is zo'n boek. Je kunt er niet omheen als je zegt liefhebber van boeken te zijn, of als je weer eens invult bij de vraag welke hobby's je hebt "lezen". Laat je dit boek links liggen dan zeg je eigenlijk daarmee dat je leest omdat anderen vinden dat je nu ook eens een goed boek moet lezen.
Je herkent je ogenblikkelijk in Rintaro, volgt met interesse de Tabby kat en wordt verleid tot het denken dat Sayo... nou dat zij (....) ik ga het niet verklappen. Maar de paar hoofdpersonen in dit boek zijn elk op zich herkenbaar en snel in de armen te sluiten.
Uiteindelijk wordt en is dit boek er een die ons onderwijst over de betekenis van wat empathie nu eigenlijk is. En dan ontdek je hoe het hieraan in de huidige maatschappij ontbreekt. Mijn conclusie, hebban heeft meer dan 325.000 leden, eigenlijk zou dit boek eind dit jaar op nummer 1 moeten staan in de rank, weltegeteld gelezen door meer dan 325.000 leden. Ik heb gezegd.

Meer recensies van tiggerhans