Prachtige verrassende roman

Ton van der Stelt 14 oktober 2020
Na de val Gert-Jan van den Bemd
Paperback 334 bladzijden
Uitgeverij Angele

De tweede roman van Gert-Jan, het heeft even geduurd voor ik deze heb gelezen. Maar ik kan wederom schrijven, net als bij zijn debuut, een prachtige schrijver.

De roman heeft kleine hoofdstukken en of het daardoor komt, je blijft lezen, een combinatie met een heerlijke heldere schrijfstijl.

De roman over het leven van Sofia Nauta. De vader van Sofia komt plots te overlijden, waardoor ze twee huizen moet leeg maken. Beiden met hun herinneringen. Ze heeft nog een broer, Max, aardige man, hij liet alles aan Sofia over.

Het leeghalen van de woningen levert informatie op voor Sofia. Schokkend verleden, ze leert haar moeder nog beter kennen ook al is die al een tijdje niet meer.

Met zijn verhaal heeft Gert Jan weer een pracht boek afgeleverd. Er wordt veel duidelijk tijdens het lezen. Zeker aangrijpend en de ontdekking omtrent de familiebanden en verder leven.

Je leeft echt mee met Sofia en de auteur laat je nadenken. Prachtig.

Meer recensies van Ton van der Stelt