Een pareltje, een juweeltje, een bijouke

Trees 27 augustus 2020
Een pareltje, een juweeltje, een bijouke, een kunstwerk… dat is het negende kattenboek van Veronique Puts.
Veronique heeft met, ‘Katje in mijn armen’ zichzelf weerom overtroffen. Naast haar verslavende verhalen over Pernod en Cootje is het boek rijkelijk geïllustreerd met de mooiste foto’s van haar katjes en haar prachtige tekeningen. Haar tekenserie, ‘De Heldencollectie 2020’ typeert Veronique helemaal. Altijd bezorgd om een ander. Een luisterend oor voor iedereen.
Ons verplaatsen in de wereld van Pernod en Cootje, die door het leven wandelen als onbezorgde levensgenieters, zorgt voor uren ontspanning. De fratsen van de 2 hoofdpersonages worden zo levensecht verteld dat ze regelmatig zorgen voor een uitbundige lachbui en soms ook wel eens voor een traantje. Dat is wat het leven met katten inhoudt en dat is wat Veronique als geen ander kan weergeven.
Een must voor iedereen die katjes heeft. En wie geen katjes heeft zal er na het lezen van Veronique haar boeken ongetwijfeld zeker eens over nadenken om toch eentje in huis te halen.
Weerom een Veronique Puts op haar best. Een kunstwerk van verhalen, foto’s en tekeningen en de spitsvondigste quotes.

Meer recensies van Trees