Weerom een juweeltje.

Trees 06 september 2023
Het 13de kattenboek van Veronique Puts en het eerste boek zonder Pernod. En toch is Pernod zo sterk aanwezig. Al trippelend op zijn fluwelen pootjes leidt hij ons door de verhalen.
Het eerste boek waar we kennismaken met Beer, alias Melkmuil. Beer deed zijn intrede na het overlijden van Pernod.
Cootje had dringend een nieuw vriendje nodig, want haar hartje was gebroken na het verlies van haar soulmate.
Net zoals Cootje negen jaar geleden, na het verlies van Chatblis, het hart van Pernod en Veronique moest helen, kreeg Beer nu deze zware taak toebedeeld.
Na een langzame kennismaking, die in dit boek zo levendig beschreven wordt, wist Beer op zijn eigen, soms stuntelige manier Cootje haar hartje te veroveren. Veronique sloot die lieve Beer van de eerste minuut in haar hart.
Cootje Scheefsnor liep soms in zeven sloten tegelijk. Beertje Melkmuil weet haar nog te overtreffen. Zich in de nesten werken is dagelijkse kost, door onder meer zijn talloze uitbraakpogingen. Het zijn van begin tot einde spannende en leuke verhalen waar een glimlach en ook een schaterlach nooit ver weg zijn. Een heerlijk boek geïllustreerd met Veronique haar prachtige foto’s en frisse, grappige tekeningen.
Als je wil genieten van heerlijke kattenverhalen dan moet je bij Veronique Puts zijn. Zet je in een gemakkelijke zetel, neem je kat op schoot en met dit boek over Scheefsnor en Melkmuil ben je vertrokken voor uren leesplezier.
Proficiat Veronique, het is weerom een juweeltje.

Meer recensies van Trees